İstanbul'u Dinliyorum "Karanlıkta"

6 Ocak 2014 Pazartesi 18 yorum


Karanlıkta Diyalog.
Andreas Heinecke Almanya'da bir radyo istasyonunda çalışırken yanına stajyer olarak görme engelli bir birey gelir. Andreas engelli bir bireyle ilk defa karşılaşıyordur. Zaman içerisinde geliştirdikleri iletişim ile Andreas geliştiğini ve diğer duyularının daha çok farkına vardığını görür. Hatta hayata daha yaratıcı ve daha pozitif baktığını fark eder.. Görme engelli arkadaşını iyi bir radyocu olması konusunda eğitirken, aslında kendisinin gözleri açılmıştır.. Bakmak ile görmek arasındaki farkı anladıktan sonra hayata bakışının yavaş yavaş nasıl değiştiğini görür.

Edindiği bu deneyimi tüm insanlarla paylaşmak isteyince neler yapılabileceği üzerine uzun uzun tartışırlar. Çünkü diğer insanlar görme duyularına o kadar abanmışlarken dokunma ve özellikle işitme duyularının önemine varamadıklarını bilir. İnsanlara bunu çarpıcı bir şekilde anlatmak isterken 1995 yılında bu sergiyi açmaya karar verirler..

Bu sergi nedir?

Karanlıkta diyaloğun, sesin önemini vurgulamaya çalışan ve İstanbul'a gelmeden önce 30 ülke, 130 şehir dolaşıp 7 milyondan fazla insanı ağırlayan karanlık bir şehir müzesidir. Gittiği her şehrin özelliklerine göre değişen bu sergi İstanbul'a gelince 1600 metrekarelik bir alana kurulmuş(şimdiye kadar kurulan en büyük sergiymiş). Gayrettepe İstasyonunda yer alıyor ve19 Ocak'a kadar açık.

Karanlıkta sevgilim ve ben

Bugün sevgilimle el ele tutuşup bu esrarengiz sergiyi deneyimlemeye gittik. İlk olarak ücretlerden bahsedeyim öğrenciyseniz 17, tam 25 lira ve içeriye girerken de yanınıza para almanızı istiyorlar çünkü içeride de karanlık kafe var orada alışveriş yapmak isteyebilirsiniz diye uyarıyorlar. Organizasyon gerçekten profesyonel çalışıyor. Her şey dakik ve tıkırında işliyor.

Serginin içinde İstanbul tamamen yeniden kurulmuş. Elinizde görme engelli vatandaşların gözü olan bastonlarınızı alıp gezmeye başlıyorsunuz. İçeride sizi gezdiren bir rehberiniz var ve İstanbul'da yapacağınız çoğu şeyi düşünmüşler. Parka gidiyorsunuz, bankları bulup oturuyorsunuz, trafik ışıkları var karşıdan karşıya geçiyorsunuz, o yerlere döşenen sarı plastik kabartmalı taşları hissetmeye çalışıyorsunuz, yanınızdan vızzz bir araba geçiyor gerçekten korkuyorsunuz, manava gidip meyve ve sebzeleri tanımaya çalışıyorsunuz, vapura bile biniyorsunuz..

Ay daha bitmedi İstiklal caddesine gidiyorsunuz, tarihi tramvaya biniyorsunuz, oturacak yer aramalar, duvarlara toslamadan ilerlemeye çalışmalar, birbirinizi kaybetmeler, yanlışlıkla başka yerlere girmeye çalışmalar, inanamayacağınız bir deneyim diyeyim ben size..

Sevgilim ilk girişte çok tedirgin oldu, ne yalan söyleyeyim ben de biraz ürktüm, çünkü gözlerin açık ama zifiri karanlık ve içeriye herhangi bir eşya sokmanız yasak. Böylece elinizde baston tanımaya çalışıyorsunuz. Göremeyince bilemiyor, bilmeyince de doğal olarak korkmaya başlıyorsunuz.. Ama rehberiniz sizi rahatlatıyor. Gözlerim görmedikçe daha da çok açıp açıp baktığımı fark ettim bir ara. Sanki sonuna kadar açsam görebilecekmişim gibi. Bir müddet sonra gözlerim açık mı kapalı mı fark etmemeye başladığımı hissettim. Gözler bir müddet işe yaramayınca kendilerini servis dışı bırakıyormuş onu öğrendim.. Dokunma duyumun ne kadar iyi olduğunu gördüm, hemen hemen her dokunduğum şeyi doğru bildim ama renkleri konusunda biraz sıkıntı çektiğim gerçek..

Komplo Teorim

Bir ara karşıdan karşıya geçelim derken ben manavın bahçesine girmiş miyim? Ay rehber bir anda fark etti: "Kaan Beyciğim siz çitleri atlayıp nerelere gittiniz öyle, siz bu işi iyi kaptınız maşallah.." filan dedi. Tabii bir adım gerimden gelen tatlı sevgilimi de sürüklemişim oralara.. Rehberimiz geldi elimden tuttu ve bizi normal yola çıkardı.. Dedim kesin bunların gözünde gözlük var. Yoksa bizim nerede olduğumuzu geçtim, çitin neresinde durduğumu nasıl bilsin değil mi? Sonra eliyle koymuş gibi buldu ve çıkardı bizi oradan.. Dedim kesin onların gece görüşü gözlüğü var.. Çünkü rehber sizi içeride karşılıyor, onu hiç göremiyorsunuz..

Neyse bana ne rehberin gözlüğünden deyip devam ettim. Acayip eğlenceli, çünkü tehlikesiz olduğunun bilincindesiniz, bir tek köprüden geçerken, bir de vapura binerken suya düşersem diye korktum o kadar. İçeride rehberi takip edebilmenin tek yolu sesini izlemek. Başka hiç ışık yok çünkü. Sonra bir ara rehberin evine gidip sadece İstanbul'da olan sinema izleme etkinliğine de katıldık. Yani karanlığın içinde sinema izlemek ne kadar mümkünse Babam ve Oğlumdan birkaç sahne izledik tabii betimleme yapılmış. Anlayacağınız görme engelli bir vatandaş nasıl yaşıyorsa biz de onu deneyimlemiş olduk. Ben saygıdeğer Andreas'a çok teşekkür ediyorum. Çünkü bu deneyim paha biçilemez bir şekilde insanın tüm duyularının farkına varmasını sağlıyor.

Sonuç

Keşke bu sergi devamlı olsaydı; ama dünya üzerinde sadece Hamburg'ta (2000) kalıcı olarak açılmış. Onun dışında hepsi gezici sergi. Az bir süreniz kaldı İstanbul'un merkezinde, imkanı olan herkesin kesinlikle gitmesini isterim. Verdiğiniz parayı hiç düşünmeyin içeride bir yarım saat geçirdiğinizi sanıyorsunuz ama çıktığınızda 90 dakika devrilip gitmiş..

En sonunda karanlık kafeden çay alıp masalara oturduğumuzda rehberimizle sohbet etme şansımız oldu. Açıkça sordum ki o bizi gördüğünü sandığım rehberimiz meğer görme engelliymiş. İçeride çalışan herkes zaten görme engelliymiş. Ne güzel değil mi? Kendi hayatlarını bize tanıtma fırsatları var, inanın çok duygulandım. Rehberimiz engeliyle yaşamı yakalamış, sonradan görme engelli olmuş, ayakları üzerinde duran bir anne. Aklımıza gelen her şeyi ona sorma imkanımız varken boş durmadık. Nasıl kitap okuduğunu sorduk mesela, meğer kitap okuma şansları çok azmış. Sadece dinleme olasılığı mevcut. Çünkü Braille Alfabesi inanılmaz çok yer tuttuğu için bir kaç romanın bile basılmasına engel oluyormuş. Ancak çok önemli kitaplar, ders kitapları basılıyormuş. Yoksa dünyadaki tüm ormanların bize çalışması gerekirdi diyor rehberimiz.

Karanlıkta Geyler

Bu arada sergiye maksimum 8 kişilik bir grupla giriyorsunuz. Girdiğimiz grupta bir heteroseksüel çift vardı ve gerisi geylerden oluşuyordu.. Tabii ki gey olduklarını dünyanın en tatlı sevgilisiyle birlikte tahmin ettik.. Gaydar olayı yani.. Hatta bir ara içeride sohbet sırasında ben eşcinsel olduğumuzu da söyledim.. Ve çift olarak katıldığımızı, ama başka kimse biz de geyiz demedi bilemiyorum neden :D Kısacası içeride elini sallasan geye çarpar diyebilirim :D

18 yorum :

  • Mavi Göz dedi ki...

    Şu an canım çok gitmek istedi. Ama gidecek kimsem yok :( Finallerim var. Ama umarım birini bulur da gidebilirim. Çok merak ettim.

  • Kaan Arer dedi ki...

    Günaydın tatlım. Gitmek için birini bekleme. Dedim ya gittiğimiz grupta bir çift biz bir de heteroseksüel çift vardı. Gerisi tek gelmiş geyler.. Sıkıntı olmaz anlayacağın.. Finallerin bitsin ilk önce. Sonra daha seninle buluşacağız sayın mavi göz ;))

  • Semi M.Eller dedi ki...

    Ben de serginin İstanbul``da açıldığını duyunca acaba yorumlar ne olacak derken bugün senin paylaşımını gördüm:)
    Serginin geçici olduğunu bilmiyordum doğrusu.
    Ben 2012 yılında Hamburg`da katılmıştım, olağanüstü bir deneyimdi benim için.
    Yazını blogumda paylaşabilir miyim?

  • Kaan Arer dedi ki...

    Sevgili Semi İstanbul sergisi en büyüğü diye lanse ediliyor. Bir deneyimleyip karşılaştırmanızı da isterim doğrusu... Ayrıca bu sergi de keşke kalıcı olsa. Daha çok insan deneyimler, ayrıca okullar gezi düzenleyebilirler. Okullara indirim de yapılır filan ne hoş olurdu...

    Ayrıca yazımı paylaşabilirsiniz efenim. LİNK vermeniz yeterlidir..

  • Semi M.Eller dedi ki...

    Yolumu bir şekilde düşürmeye çalışmam lazım. Çünkü ben de karşılaştırmak isterim doğrusu. İstanbul sergisinin metrekare olarak büyük olduğu kesin.
    Hamburg`da ziyaret ettiğim gün bekleyen okul gruplarına rastlamıştım. Gerçekten keşke İstanbul kalıcı olsa, herkes deneyimleyebilse. Yazını paylaşmama izin verdiğin için ayrıca teşekkürler. Not: Sen diye hitap etmemde bir sakınca yoktur umarım.

  • fujoshi dedi ki...

    uzun süre önce bir zaman önce ablam gitmişti beyoğlunda körler lokantasına. o da çok etkileyici bir deneyim olarak anlatmıştı. .kör olan görevliler oranın hakimi...yani düşününce orada engelli olan sen oluyorsun. gerçekten neyin engel olup olmadığı çok da belirgin değil. ben de yaşamak istiyorum böyle bir deneyim, gözlerimin açılması için.

  • Kaan Arer dedi ki...

    Ah ne demek Semiciğim tabii ki sen deyiniz...

    Ben de Semi diyorum o zaman ;)
    Yazı konusuna grlince daha çok kişiye ulaştırdığın için ben teşekkür ederim.

  • Kaan Arer dedi ki...

    Sevgili Fujoshi acaba bu restoran hala çalışıyor mu? Amerikada yine böyle kapkaranlık bir mekanda çalışan bir restoranın olduğunu biliyorum ama deneyimleme şansım olmadı henüz.

    Ayrıca engelli kelimesinin tam anlamını yaşıyorsun.. Engeller kime göre kurgulanmış ise o kişi engelli oluyor. Yani dün biz.engelli.rehberimiz ise resmen engelsizdi...

  • ot insan dedi ki...

    Kör, kördür. Sağır, sağırdır. Topal, topaldır. Bunları hakaret kabul ederek "işitme engelli, yürüme engelli, görme engelli" diye şirinleştirmeye çalışmak çok saçma. Engel neye engel? 'Biz sizi engelledik nihahaha alın lan adınıza da engelli koyduk' diye anlam çıkarıyorum ben. Çünkü engelleyenler o "sağlam, sağlıklı" adı verilen insanlar. Onlar engelliyor!
    Bahsettiğin yere ben de gitmek isterdim. Ama ben gece görüş gözlüğü ile gitmek isterdim. İnsanları gözlemlemek için. Yoksa benim kulaklar, ben kör olursam bana rehber filan olmayacak :D Hem görmeden hem duymadan ben orada bir yerlerimi kırıp da çıkarım :D

  • Kaan Arer dedi ki...

    Sevgili Modern Tıpçı bence yazıyı bu kadar ciddiye alma bazı şeyleri göremediğin için kurguluyorsun ve kurgularına inanıyor olabilirsin ;) bence tereddüt etme ve oradan bir gey sevgili bulma ihtimalini göz ardı etme.. bizim girdiğimiz grup dediğim gibi tek başına gelmiş gey kaynıyordu..

  • Kaan Arer dedi ki...

    Sevgili ot insan Engelli kelimesi bence çok mantıklı. Çünkü o insanların aslında herhangi bir özel durumları yok, sadece yaşadığımız dünya onlara göre tasarlanmadığı sürece yaşamakta zorluk çekiyorlar, bir sürü engelle karşılaşıyorlar. Eğer dünya üzerindeki engelleri bir bir kaldırabilsek işte o zaman onlarda bizim gibi engelsiz olacaklar..

    Bir de şöyle düşünüyorum mesela biz o mekanda engelliydik. Gerçekten yaşamıyorduk, ürktük, korktuk ve rehberimizin yardımına muhtaçtık. Hatta o olmasa günlerce dışarıya çıkma yolunu bile bulamazdık.. Oraya gidince hayatın nasıl engellerle döşendiğini, ya da nasıl engelsiz döşenebileceğini görebiliyorsun, ben normalce girmeni tavsiye ederim ;)

  • Modern Tıpçı Günlüğü dedi ki...

    Gey sevgili mi alemsin kaan :) degisiklik olurdu benim icin de hic gey sevgilim olmadi :D :D cidden nasil gidecegimi dusunuyorum tek basima gidemem yaaaa :( birini kafalamam gerek okuldan 90 dk da iyiymis yani korkudan kalpten gitmezsem tabi:/

  • Beren dedi ki...

    Merhaba Kaan. Blogunu uzun zamandır biliyorum. Hatta blogunu gördükten birkaç gün sonra Cem Yılmaz'ın Şahane Misafir filmine gitmiş aklıma sen gelmiştin ve bunu da o zamanlar yazmıştım. Az önce hürriyette bir takvim görünce yine aklıma sen geldin :))
    http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galeridetay/77753/2/1/25526100/ortodoks-kilisesi-2014-takvimi
    Tabi böyle konularda aklıma senin gelmenin sebebi hetero olduğumdan ve hiç homo tanıdığım olmadığından kaynaklanıyor.

    Neyse, diyeceğim şu. Ben bu sergiyi televizyonda gördüm ve sanırım haberin sonuna yetişmiştim. Karanlık oda falan deyince ilgimi çekmedi. Aksine ürküttü. Çünkü ben zifiri karanlıkta kaldığımda 1 dakika bile geçmeden korkuya kapılıyorum ve kaldıramıyorum. Ancak bu yazdıkların beni çok etkiledi ve gitmeyi düşünüyorum. O yüzden teşekkürler :)

  • Kaan Arer dedi ki...

    Sevgili Beren o yorumunu hatırladım elbet. Ayrıca senin tek gey dostun olmaktan pek mesudum bil isterim.

    Bu sergi tamamen karanlık ama tehlikesiz, o yuzden korkularla baş etmek için de birebir. Başka yorumlarda.görüşmek üzere ;)

Yorum Gönder

Etiketler

1 Aralık ( 1 ) 16 lığın hikayesi ( 1 ) 20. LGBTT Onur Haftası Etkinlikleri ( 4 ) 2013 ( 1 ) 2015 Seçim Sonuçları ( 1 ) 2015 Seçimleri ( 2 ) 21 Aralık 2012 ( 1 ) 21. LGBTT Onur Haftası Etkinlikleri ( 3 ) 22. Onur Haftası Etkinlikleri ( 2 ) 23. LGBTİ Onur Haftası ( 1 ) 29 Ekim ( 1 ) 3.İzmir Onur Yürüyüşü ( 1 ) 5 yıldız ( 1 ) A ( 1 ) ABD ( 1 ) Abdullah Ağa Yalısı ( 1 ) Abi ( 1 ) Abla ( 1 ) Absürt Komedi ( 3 ) ABU TV Song Festival ( 1 ) Acemi Gay ( 1 ) Açaili ( 1 ) Açıldıkça Açılmak ( 6 ) Açılmak ( 2 ) Adaçayı ( 1 ) Adalet ( 1 ) Adalet Sarayı ( 1 ) Affetmek ( 2 ) Ağlamak ( 3 ) Ahlak ( 1 ) Ahmed Arif ( 1 ) Ahmet Davutoğlu ( 1 ) Ahmet Hakan ( 2 ) Ahmet Hemdi Tanpınar ( 1 ) Ahmet Kaya ( 2 ) Ahmet Sami Özbudak ( 1 ) Ahmet Tulgar ( 2 ) Ahşap Ev ( 1 ) AIDS ( 1 ) Aile ve Sevgili ( 2 ) Aile Yanına Taşınmak ( 1 ) Aileye Açılmak ( 6 ) Akasya Durağı ( 1 ) Akmerkez ( 1 ) AKP ( 8 ) Aktif Olmak Nedir ( 3 ) Aktif Pasif Sorunsalı ( 4 ) Aldatma ( 1 ) Aldatmak ( 1 ) Ali ile Ramazan ( 1 ) Ali Poyrazoğlu ( 1 ) Allah ( 1 ) Alsancak ( 1 ) Alsancak Barlar ( 1 ) Alternatif Cezalar ( 1 ) Alternetif Kutlama ( 1 ) Amca ( 1 ) Anal İlişki ( 4 ) Anal Sex ( 4 ) Anal Temizlik ( 2 ) Anayasada Eşitlik ( 1 ) Anı ( 4 ) Anıl T ( 1 ) Anket ( 1 ) Anne Ben araba kullanıyorum ( 1 ) Anne beni evlendiriyorlar ( 2 ) Anne benim reytingimi silmişler ( 1 ) Annem ( 3 ) Antoine de Saint Exupéry ( 1 ) Anüs Kaşıntısı ( 1 ) AP ( 1 ) AP Olmak ( 1 ) APA ( 1 ) Apple ( 1 ) Araba Kullanmak ( 1 ) Arda Kural ( 1 ) Arkadaşlık ( 6 ) Artemis Yayınları ( 1 ) Arzulamak ( 1 ) Asgar Ferhadi ( 1 ) Asker Gay Hikayeleri ( 10 ) Asker olmak istemiyorum ( 10 ) Asker Sex ( 10 ) Askerde Rahat Etmenin Sırları ( 2 ) Askerlik ( 12 ) Askerlik Anıları ( 5 ) Asya Pasifik Yayın Grubu ( 1 ) Aşık Olmak ( 3 ) Aşk ( 23 ) Aşk Acısı ( 9 ) Aşk Avcısıyım ( 3 ) aşk kanunları ( 1 ) Aşk Meşk ( 3 ) Aşk varsa yaşamak sextir ( 4 ) Aşk yeniden ( 1 ) Aşkın Tekil Hali ( 2 ) Atatürk ( 1 ) Ateist ( 1 ) Ateizm ( 1 ) Attila İlhan ( 2 ) Avcılar ( 1 ) avea ( 1 ) Avrupa ( 1 ) Ay Karanlık ( 1 ) Ayrılık ( 1 ) Ayşe Arman ( 9 ) Ayşe Kulin ( 4 ) Babalar ve Gayler ( 10 ) Babam ( 3 ) Babanın Gay Oğlunu Kabul Etmesi ( 2 ) Bacak Arasından Türkiye ( 1 ) Bağırsak Paraziti ( 1 ) Bahar Geldi ( 2 ) Bal ( 1 ) Bal Oğlan ( 1 ) Bal Reklamları ( 3 ) Balck Mirror ( 1 ) Baskı ( 3 ) Başarının Statüsü ( 2 ) Başbakan ( 3 ) Beauty ( 1 ) Bedelli Askerlik ( 4 ) Beni Bulun ( 1 ) Benim Çocuğum ( 2 ) Beşiktaş ( 3 ) Beyaz Çay ( 2 ) Beyaz Peynir ( 1 ) Bi'adam ( 1 ) BiGay'in Hikayesi ( 2 ) Bikomoko ( 1 ) Bilendır ( 1 ) Bilinçli Tüketim ( 4 ) Bimer ( 3 ) Bir Gay ( 1 ) Bir gay'in askerlik anıları ( 1 ) Bir Ömür Dediğin ( 1 ) Birbirimize ( 1 ) Biseksüellik ( 3 ) Biseksüellikten Vazgeçiş ( 1 ) Black Cat ( 1 ) Black Mirror ( 1 ) Blog Engelleme ( 1 ) Blog Teması ( 1 ) Blog Yazmak ( 10 ) Blogger Buluşması ( 11 ) Blow Job ( 1 ) Bodrum ( 1 ) Bora'nın Kitabı ( 1 ) Bornoz ( 2 ) Boş İnsanlar ( 2 ) Boş Kitaplar ( 1 ) Boşanma ( 1 ) Boyacı ( 1 ) Börek ( 1 ) Brad Rowe ( 1 ) Budizm ( 1 ) Buhar Odası ( 1 ) Bullying ( 1 ) Burak Gezer ( 1 ) Burak Serdar Şanal ( 1 ) Buz Odası ( 1 ) Bülent Ersoy ( 1 ) C.R.A.Z.Y. ( 1 ) Cağaloğlu Hamamı ( 1 ) Cameron ( 1 ) Camiide Aşk ( 1 ) Can Yayınları ( 1 ) Can Yılmaz ( 1 ) Canka Kuir ( 1 ) Cansın ( 1 ) Cansın ile ilk buluşma ( 1 ) Cehalet ( 1 ) Cehennem ( 1 ) Celp Dönemi ( 4 ) Cem Yılmaz ( 1 ) Cennet ( 1 ) Ceza ( 1 ) Chal Chene ( 1 ) CHP ( 1 ) Cinsel Yönelim ( 2 ) Cinsellik ( 1 ) Cinsiyet Değiştirme ( 1 ) Cinsiyetsizlik Düşüncesi ( 1 ) Come Out ( 13 ) Coming Out for Family ( 2 ) Couple ( 1 ) Cumhuriyet ( 1 ) Çağan Irmak ( 1 ) Çalışkanlık ( 1 ) Çay ( 2 ) Çaykur ( 1 ) Çengelköy ( 1 ) Çevre Bilinci ( 1 ) Çıplak ( 1 ) Çiçekler ( 1 ) Çilekli Gay ( 2 ) Çocuk ( 1 ) Çocuk Yetiştirmek ( 1 ) Çocuklar ve Canavarları ( 1 ) Çocukların Büyük Oyunları ( 2 ) Çocukluk ( 3 ) Çok yönlüyüm ( 1 ) Çopstiks Kullanmak ( 1 ) Çürük Raporu ( 4 ) David Dumortier ( 1 ) Death Note ( 1 ) Dedemin İnsanları ( 1 ) Demokrasi ( 1 ) Denemeler ( 2 ) Deniz ( 2 ) Deprem ( 1 ) Depresif Ayu ( 1 ) Depresif Gay ( 1 ) Depresifim ( 1 ) Dergi ( 1 ) Dermatolog ( 1 ) Ders Çalışma Taktikleri ( 1 ) Dershane ( 4 ) Devlet ( 1 ) Devlet Bahçeli ( 1 ) Devrim Ayetleri ( 1 ) Dialogue In The Dark ( 1 ) Dick ( 1 ) Din ( 6 ) Dini Öğrenme ( 2 ) Diren Gezi Parkı ( 5 ) Direnen Gençler ( 2 ) Diş Çekimi Sonrası Yaşananlar ( 1 ) Diş Fırçalama ( 2 ) Dİş Sağlığı ( 1 ) Diyanet İşleri Başkanlığı ( 1 ) Dizi Oyuncaları ( 1 ) DNS Ayarı Değiştir ( 1 ) Doğa ( 1 ) Doğadan ( 1 ) Doğum Günü ( 2 ) Doğuş ( 1 ) Doktor ( 1 ) Doktor Jivago ( 1 ) Domates ( 1 ) Domates Saklamak ( 1 ) Domatesin Faydaları ( 2 ) Dora'ya Ağıt ( 1 ) Dorothy Martin ( 1 ) Dostlar ( 2 ) Durex ( 1 ) Durum Tespiti ( 1 ) Duş ( 2 ) Duşta bebek yağı bocalamak ( 1 ) Duygusal İbne ( 2 ) Dünya Göz ( 1 ) Dünya Üleklerinde Eşcinsel Askerlik ( 2 ) E Güncenin Güzellikleri ( 1 ) Eczane ( 1 ) Edebiyat ( 1 ) Efemine Erkek ( 5 ) Eflatoon ( 1 ) Eğitim ( 9 ) Eğitim Fakülteleri ( 2 ) Eğlencenin Dibine Vurmak ( 1 ) Ekin ile Emrullah ( 1 ) Ekmek ( 1 ) Elektrik ( 1 ) Eleştiriler ( 11 ) Emel Sayın ( 1 ) Emirgan Sütiş ( 1 ) Emlak Terörü ( 1 ) Empati Kurmak ( 2 ) Enerji ( 1 ) Engelli Site ( 1 ) Ensest ( 1 ) Erdem ( 1 ) Erdemli Yaşam ( 1 ) Eren Erdem ( 1 ) Erkek Erkeğe ( 1 ) Erkekte Genital Siğil ( 1 ) Eski kız arkadaşın ve annesi ( 2 ) esobeso ( 2 ) Estetik İhtiyaçlar ( 1 ) Eş Cinsel Edebiyat ( 4 ) Eşcinsel Evlilik ( 4 ) Eşcinsel Olma Yolunda Emin Adımlar ( 4 ) Eşcinselliği çağrıştıran şakalar ( 1 ) Eşcinselliğin Tedavisi ( 3 ) Etiler ( 2 ) Etkinlik ( 1 ) Eurovision ( 2 ) Ev Kiralama ( 4 ) Ev Oğlanı ( 6 ) Ev Pansiyonları ( 1 ) Evimiz ( 1 ) Evlenme Baskısı ( 2 ) evrene mesaj ( 1 ) Fanteziler ( 1 ) Fareler ve İnsanlar ( 1 ) Farklılıklarla Dalga Geçme Hastalığı ( 1 ) Fe ( 1 ) Femen Örgütü ( 1 ) Feminen Davranmak ( 6 ) Feraye Sünev Çokgürses ( 1 ) Ferzan Özpetek ( 4 ) Fetih 1453 ( 1 ) Filitre Kahve ( 1 ) Film ( 9 ) Fotoğraflar ( 1 ) Fransa ( 1 ) Fransız Sokağı ( 1 ) Franz Kafka ( 1 ) Frigo ( 1 ) Full Aktif ( 3 ) Futbol ve Gay ( 2 ) Futbolcular neden kalça okşuyorlar ( 1 ) Gabile ( 3 ) Ganimedeski ( 1 ) Garson ( 1 ) Gay ( 28 ) Gay Asker ( 8 ) gay aşk ( 6 ) Gay Bar ( 3 ) Gay Dergi ( 1 ) Gay Hayvanlar ( 1 ) Gay Hikaye ( 22 ) Gay Kültür ( 6 ) Gay Mahalle Baskısı ( 3 ) Gay Not Defteri ( 2 ) Gay Olmak ( 24 ) Gay Panda ( 1 ) Gay Pride ( 14 ) Gay Rights ( 7 ) Gay Sex ( 14 ) Gay Sex Hikayesi ( 7 ) Gay Tatil ( 1 ) Gay Temalı Filmler ( 1 ) Gay ve Bilim ( 2 ) Gay ve Hayat ( 9 ) Gay ve Lezbiyen ele ele ( 2 ) Gayler Kime Verdi ( 1 ) GayMag ( 2 ) Gayrettepe Metro ( 1 ) Gaz Bombası ( 1 ) Genel Cerrah ( 1 ) Gerçekler ( 1 ) Gergedan Mevsimi ( 1 ) Geylesof ( 1 ) Gezi Parkı ( 5 ) Gizli Anların Yolcusu ( 3 ) Gone Girl ( 1 ) Gökçe ( 1 ) Görme Engelli ( 1 ) Görünür Olma Korkusu ( 2 ) Grinder ( 1 ) Grup Sex ( 5 ) Gün Işığı ( 1 ) Günah ( 2 ) Günah Çıkarma ( 1 ) Gündem ( 2 ) Gündüz Erkek Gece Kadın ( 1 ) Günlük Ayracı ( 1 ) güzel kokan çocuk ( 2 ) Güzellik ( 1 ) GZone ( 11 ) Haberler ( 1 ) Hacettepe Üniversitesi ( 1 ) Halam ( 1 ) Hamamcı teyze ( 1 ) Hamamda Sex ( 4 ) Hangi Ahlak ( 1 ) Hangimiz Yapmıyoruz Ki ( 1 ) Haplo ( 1 ) Harvey Milk ( 1 ) Hatalar ( 1 ) Hatıralar ( 1 ) Havalar ( 1 ) Havuç ( 1 ) Havuz ( 1 ) Hayal Kırıkları ( 1 ) Hayat AVM ( 2 ) Hayat ve Gaylık ( 38 ) Hayata Dair ( 5 ) Hayrettin Karaman ( 1 ) Hayvanlar ( 2 ) HDP ( 3 ) Hepimiz Pipimiz İçin ( 1 ) Heteroseksüel ( 4 ) Heteroseksüel Bir Erkeğe Açılmak ( 1 ) Heteroseksüel İlişki ( 1 ) Heteroseksüel Yorumları ( 2 ) Heteroseksüellik ile Homoseksüellik ( 3 ) Heyecan ( 1 ) Hikaye ( 8 ) Hilbert ( 1 ) Hisar'dan Ahmet ( 1 ) Hitap ( 1 ) Hiv ( 1 ) Hiv Pozitif ( 1 ) Holden Nowell ( 1 ) Holiday ( 1 ) Homofobi ( 6 ) Homorexia ( 1 ) Hormonlu Domates Ödülleri ( 2 ) Hornet ( 1 ) Hoşgörü ( 2 ) Hörbi ( 1 ) HPV ( 1 ) Human Rights ( 1 ) Hükümet ( 1 ) Hürriyet ( 1 ) Hürriyet Cumartesi ( 1 ) Hüseyin Kıyar ( 1 ) IŞİD ( 1 ) İbne ( 2 ) İbrahim Şahin ( 1 ) İçimizdeki Şeytan ( 1 ) İçinde Yaşadığım Deri ( 1 ) İçinizdeki Gay ( 2 ) İdam ( 1 ) İETT ( 1 ) İfade verdim ( 1 ) İKEA ( 1 ) İkna odası ( 1 ) İletişim Yayınları ( 1 ) İlgiç bir tanışma ( 2 ) İlişki ( 1 ) İlk arabam ( 1 ) ilk aşk ( 2 ) İlk Cinsel Hayaller ( 1 ) ilk defa bir insandan nefret ettim ( 1 ) İlk Oral Seks Hikayesi ( 2 ) İlk terkediliş ( 1 ) İnce Ses ( 1 ) İncir reçeli ( 1 ) İneklik ( 1 ) İngiliz ( 2 ) İngiltere ( 1 ) İnsan Ruhu ( 3 ) İnsanlık ( 4 ) İnternet üzerinden alışveriş ( 1 ) İntihar ( 1 ) İran ( 1 ) İrfan ( 1 ) İrfan Geleneği ( 1 ) İsim Gerçeği ( 1 ) İskender Pala ( 1 ) İsmail YK ( 1 ) İstanbul ( 13 ) İstanbul Üniversitesi ( 1 ) İstanbul'dan Hikayeler ( 2 ) İstiklal ( 1 ) İş Bankası ( 1 ) İşkenceci Çocuklar ( 1 ) İşlenmiş Et ( 1 ) İyi Hayat ( 2 ) İzmir ( 10 ) İzmir Dindarlığı ( 1 ) İzmir Diş Hastahanesi ( 1 ) İzmirdeki o gay ( 2 ) İzzet Yıldızhan ( 1 ) Jinekolog ( 1 ) Jinekoloji ( 1 ) Kaan Arer ( 19 ) Kaan Arter ( 1 ) Kadın ( 2 ) Kadına Şiddet ( 2 ) Kadınları Tatmin Etmek ( 1 ) Kadınların Boşalması ( 1 ) Kadınsı Asker ( 2 ) Kafede bacak bacağa sarılmak ( 1 ) Kahvaltı ( 5 ) Kahve Sefası ( 2 ) Kan ( 1 ) Kanal D ( 1 ) Kanatlarım Var Ruhumda ( 1 ) Kanser Hastalığı ( 1 ) Kaos GL ( 2 ) Kapalı Çarşı ( 1 ) Kapı Yayınları ( 1 ) Kapitalizm ( 2 ) Karaburun ( 1 ) Karakola düştüm ( 1 ) Karanlıkta Diyalog ( 1 ) Karanlıkta Seks ( 2 ) Karlşkan Komşu ( 1 ) Kaslı Erkekler ( 1 ) Kayahan ( 1 ) Kayganlaştıcı Jel ( 1 ) Kaymak ( 1 ) Kebap Yemek ( 2 ) Kedi ( 1 ) Kendini bilmek ( 1 ) Keşanlı Ali Destanı ( 1 ) Kırmızı Masa ( 1 ) Kısa Süreli ilişkiler ( 1 ) Kıskançlık ( 1 ) Kış Uykusu ( 1 ) Kıyamet ( 1 ) Kibarlık ( 1 ) Kim bilir daha ne adamlar seveceğim ( 2 ) Kinsey Skalası ( 1 ) Kişisel Gelişim ( 1 ) Kitap ( 12 ) Koalisyon ( 1 ) Koalisyon Anketi ( 1 ) Kobani ( 1 ) koku ( 1 ) Kol Böreği ( 1 ) Komedi ( 2 ) Komşuluk hakları ( 1 ) Komşunun Meraklısı ( 1 ) Kondom ( 1 ) Kontrollü Açılma ( 8 ) Konuşma Korkusu ( 1 ) Konuşulamayanlar ( 1 ) Koro ( 1 ) Koterijasyon ( 1 ) Koy ( 1 ) Köpekler ve Gayler ( 1 ) Kör ( 1 ) Köşe Yazısı ( 3 ) KPSS ( 2 ) Kredi Kartı Kullanımı ( 1 ) Kum ( 1 ) Kur'an ( 1 ) Kurban Bayramı ( 3 ) Kuru İncir ( 1 ) Kuşburnu ( 1 ) Kutlama Mektubu ( 1 ) Kuzum ( 3 ) Kuzum yok artık ( 1 ) Küçük Prens ( 1 ) Kültür ( 2 ) Kürk Mantolu Madonna ( 2 ) Kürt ( 1 ) Kürtaj ( 1 ) Kürtajın Sosyolojik Sonuçları ( 1 ) Lambda İstanbul ( 1 ) Lamdaİstanbul ( 2 ) Lamy Dolma Kalem ( 1 ) Lavman ( 2 ) Leithy Cat ( 1 ) Les Amours Imaginaires ( 1 ) Lezbiyenlerde Aktif Pasif Roller ( 1 ) Lezbiyenlik ( 1 ) LGBT Partisi ( 2 ) LGBTİ Aktivizmi ( 2 ) Liberalizm ( 1 ) Libido ( 1 ) Liderlik ( 1 ) Limon ( 1 ) Lipton ( 1 ) Lise ( 1 ) Liseli LGBT ( 1 ) Luke Kirby ( 1 ) Lut Kavmi ( 1 ) LYS ( 1 ) Magazin ( 1 ) Mambo Italiano ( 1 ) Manga ( 1 ) Mangal ( 2 ) Mario Benedetti ( 1 ) Marjinal Kezban ( 2 ) Martı Yayınları ( 2 ) Master Tezi ( 1 ) Masturi Kabare ( 1 ) Mastürbasyon ( 1 ) Mastürbasyonu Öğrenmek ( 1 ) Masum Değiliz ( 1 ) Matematik ( 3 ) MEB ( 2 ) Medeniyet ( 3 ) Mehmet Görmez ( 1 ) Mektup ( 1 ) Melek Tozu ( 1 ) Memur Atamaları ( 1 ) Meral Okay ( 1 ) Meyve Bahçeleri ( 2 ) Meyve Çayları ( 1 ) Meyveli Pasta ( 1 ) MHP ( 4 ) Mısır Çarşısı ( 1 ) Milli Eğitim Bakanlığı ( 2 ) Milliyet Gazetesi ( 1 ) Mim ( 10 ) Misalli Büyük Türkçe Sözlük ( 1 ) Miss Tiffany ( 1 ) Mobbing ( 1 ) Moda ( 3 ) Monica Bellucci ( 1 ) Montaigne ( 1 ) Montu Merid Müzik Doktorluğu ( 1 ) Mood ( 1 ) Mor Menekşe ( 1 ) Muhalefet Bilinci ( 1 ) Muhteşem Misafir ( 1 ) Murat Renay ( 2 ) Mutlu Etmenin Yolları ( 1 ) Mutlu Olmanın Yolları ( 1 ) Mutluluk ( 9 ) Müjdat Gezen ( 1 ) Müzik ( 1 ) Müzik Profesörlüğü ( 1 ) My Own Private Idaho ( 1 ) Nane ( 1 ) Nazım Hikmet ( 1 ) Ne adamlar sevdim beni alıştırıp kaçan ( 1 ) Ne Adamlar sevdim beni kandıran ( 1 ) Ne Adamlar sevdim beni yarı yolda bırakan ( 1 ) Neden Eşcinselim ( 3 ) Neden Şirince ( 1 ) Nerede O Eski Bayramlar ( 1 ) Neşet Ertaş ( 1 ) Nick Smorty ( 1 ) Nihat Doğan ( 1 ) Nil Karaibrahimgil ( 2 ) Noel Baba ( 2 ) O Gay; Ben de ( 5 ) Odtülü ( 3 ) OECD ( 2 ) OK ( 1 ) Okan Bayülgen ( 2 ) Okşama ( 1 ) Okulda LGBTİ ( 2 ) Okur Yorumu ( 1 ) Omlet ( 2 ) one girl two boy ( 7 ) Operadaki Kazulet ( 2 ) Oral Seksin Detayları ( 2 ) Oral Sex ( 2 ) Orhan Pamuk ( 1 ) Ortaköy ( 2 ) Ortaokul ( 1 ) Osmanlıca ( 1 ) Otel ( 2 ) Ozan Güven ( 1 ) Ödül aldım ( 1 ) Ödül verdim ( 1 ) Öğlen Yemeği ( 2 ) Öğrenmek ( 1 ) Öğretmen ( 3 ) Öğretmenlik ( 5 ) Ölüm ( 5 ) Ömer Hayyam ( 2 ) Ön Sevişme ( 2 ) öpüşme ( 1 ) Örtünmek ( 1 ) Övülme Hastalığı ( 1 ) Öykü ( 2 ) Özbilgi ( 1 ) Özdeğerlendirme ( 1 ) Özet Düşüncelerim ( 20 ) Özgecan Aslan ( 1 ) Özgür Bolat ( 1 ) Özgüven ( 2 ) Özlü Söz ( 1 ) P ( 1 ) Paganizm ( 1 ) Panseksüel ( 1 ) Panseksüelizm ( 1 ) Pansiyon ( 1 ) Papa ( 1 ) Pasif Olmak Nedir ( 3 ) Patrick ( 1 ) Patron ( 1 ) Paulo Coelho ( 1 ) Pedagog ( 1 ) Pembe Otobüs ( 1 ) Pembe Tezkere ( 4 ) Penis ( 3 ) Penis Keşfi ( 4 ) Pepee ( 2 ) Perihan Mağden ( 1 ) Pet Shop ( 1 ) PISA ( 1 ) Piknik ( 3 ) Pistis ( 3 ) Pişmanlık ( 1 ) Planet Romeo ( 2 ) Polis Şidddeti ( 1 ) Poliseksüel ( 1 ) Politika ( 1 ) Polyana Gay ( 1 ) Pomoseksüel ( 1 ) Pozitif Ayrımcılık ( 1 ) Profesör ( 2 ) Psikiyatrist ( 2 ) Pudra Tozu ( 2 ) Püf Noktalar ( 1 ) Rahatlamak ( 1 ) RDM ( 3 ) Rehber ( 1 ) Reklam ( 1 ) Renato Ferreira ( 1 ) Resmi Geçit Törenleri ( 1 ) Resmi İsim ( 1 ) Reytingler ( 1 ) Riyakarlık ( 5 ) romantizm ( 1 ) Romeo ( 2 ) Romeo ve Juliet ( 1 ) Romeo ve Julio ( 1 ) Röportaj ( 13 ) Rüya ( 3 ) Sabahattin Ali ( 2 ) Sabır ( 1 ) Sadakat ( 1 ) sadece aktifim ( 4 ) sadece pasifim ( 4 ) Sağlık ( 1 ) Sağlıklı Beslenme ( 2 ) Salata ( 1 ) Samimiyet ( 4 ) Samsung Note2 ( 1 ) Samsung S3 ( 1 ) Sanat ( 1 ) Sansür ( 1 ) Sapyoseksüel ( 1 ) Sarışın Çocuk ( 1 ) Saunada Sex ( 2 ) Savaş Dinçel ( 1 ) Savcı ( 1 ) SBS ( 2 ) Seçim Anketleri ( 2 ) Seks ( 10 ) Seksenler ( 1 ) Seksin Tanımı ( 1 ) Selahattin Demirtaş ( 2 ) Ses değişiminden sonrası ( 1 ) Sesin Acısı ( 2 ) Sesin Büyüsü ( 1 ) Sesin İyileşmesi ( 1 ) Sessiz Anlaşma ( 1 ) Sessiz Cennet ( 1 ) Sevdalarım ( 2 ) Sevdiğim Çocuk ( 2 ) Sevgil ( 1 ) Sevgililer Günü ( 1 ) Sevgilim ( 12 ) Sevgiliyle El Ele Yürümek ( 10 ) Sevginin İletişimi ( 3 ) Sevinç Pastahanesi ( 2 ) Sevişme Çeşitleri ( 2 ) Sevişmek ( 10 ) Sevmek ( 2 ) Sex ( 9 ) Sexy iç giyim ( 1 ) Sezen Aksu ( 4 ) Sezenli Yıllar ( 1 ) Shakespeare ve Domates ( 1 ) Shelter ( 1 ) Sıcak ( 1 ) Sinema ( 1 ) Siyaset ( 7 ) Sloganlar ( 1 ) Sofra ( 1 ) Sokak Çocukları ( 1 ) Sokak Çocukları İçin Elele ( 1 ) Sosyal Sorumluluk ( 1 ) Sosyalizm ( 1 ) Sosyolojik Sonuçlar ( 2 ) Sosyoseksüel ( 1 ) Söylenmeyen ( 1 ) Sözlük ( 1 ) Spor ( 1 ) Steve Jobs ( 1 ) Stonewall Inn ( 1 ) Su ( 1 ) Su Böreği ( 1 ) Sugar Cafe ( 1 ) Sultan Ahmet Köftecisi ( 1 ) Sultan Ahmette Kahvaltı ( 1 ) Şafak Pavey ( 1 ) Şahane Misafir ( 2 ) Şahinlerin Hikayesi ( 1 ) Şair ( 1 ) Şarap ( 1 ) Şarkıların Fısıldadıkları ( 1 ) Şat Bar ( 2 ) Şehit ( 2 ) Şeker ( 1 ) Şeker Bayramı ( 1 ) Şeker Portakalı ( 2 ) Şeytan ( 1 ) Şiddet ( 1 ) Şiddetsizlik ( 1 ) Şiir ( 3 ) Şirince ( 1 ) Şirince Nasıl Bir Yer ( 1 ) Şizoşems ( 1 ) Taciz ( 2 ) Taciz Edilmek ( 2 ) Taksim ( 3 ) Tanıtım ( 2 ) Tanrı ( 1 ) Tarihçi Gay ( 1 ) Tarkan ( 1 ) Tartışma ( 1 ) tartışmayalım sevişelim ( 1 ) Tatil ( 1 ) Tatlı Kız ( 1 ) Tavsiye ( 1 ) TC ( 1 ) TDK ( 1 ) Tebligat ( 1 ) Tecavüz ( 2 ) Tek Tekçi Kazıkçıdır ( 1 ) Tek Yön ( 1 ) Tekila ( 1 ) Tembellik ( 2 ) Ten Paslanması ( 1 ) TEOG ( 1 ) Terör ( 2 ) Teyze ( 1 ) The New Normal ( 1 ) Thomas ( 1 ) TİB ( 1 ) Tiyatro ( 2 ) Top Oyunları ( 1 ) Toplum hastalığı ( 9 ) Torpil ( 1 ) Trans Birey ( 1 ) Trans Cinayeti ( 3 ) Trans Kadın ( 2 ) Transfobi ( 8 ) Transseksüel ( 6 ) Transseksüel Sex ( 3 ) Trevor Wright ( 1 ) TRT ( 1 ) TSK ( 4 ) ttnet ( 2 ) Turing ( 5 ) Turing Toplantıları ( 5 ) Tutku ( 1 ) tuvalette sex ( 3 ) Tüketim Çılgınlığı ( 2 ) Tünel ( 1 ) Türban ( 1 ) Türk Hamamı ( 2 ) Türk Olmak ( 1 ) Türkiye Sokak Çocukları Vakfı ( 1 ) Türkiyede Gay Olmak ( 1 ) Türkiyeden İletişime Engellendi ( 1 ) Türklerin Gayliğe Bakışı ( 1 ) TV8 ( 1 ) Ucube ( 1 ) Uç Uç Böceği ( 1 ) Ulus ( 2 ) undisclosed desires ( 1 ) Uniceff ( 1 ) Uzun Süreli İlişkiler ( 1 ) Üç Kadın ( 1 ) Üzgünüm ( 1 ) Üzülmek ( 3 ) Vajinafobi ( 1 ) Veda ( 1 ) Vegan ( 1 ) Veganizm ( 2 ) Veganizm Bir Spor Mudur ( 1 ) Veli ( 1 ) Versatile Blogger ( 2 ) Vicdani Ret ( 2 ) Vizyonsuluğun Farkında mısınız ( 1 ) Vücudu Keşfetme ( 1 ) wc sex ( 3 ) Work and Travel ( 1 ) Xavier Dolan ( 1 ) Y Kuşağı ( 1 ) Yaban Ağrı ( 2 ) Yaban Mersini ( 1 ) Yağma ( 1 ) Yakışıklılar ( 3 ) Yalan Dünya ( 1 ) Yalnızlık ( 1 ) Yanlış İlaç ( 1 ) Yaratıcılık ( 1 ) Yardım Severlik ( 1 ) Yaşlı Amcalar Şey Yapıyor ( 1 ) Yatak ( 1 ) Yatırım Yapmak ( 1 ) Yaz Geldi ( 1 ) Yaz Tatili ( 1 ) Yazar ( 1 ) Yemek ( 1 ) Yeni Bloggerlar ( 4 ) Yeni Normaller ( 1 ) Yeni Türkü ( 1 ) Yeni Yıldan Beklentiler ( 2 ) Yeşil Çay ( 2 ) Yetmez Ama Evet ( 1 ) YGS ( 2 ) Yılbaşı ( 1 ) Yıldız Tilbe ( 1 ) Yılmaz Erdoğan ( 1 ) Yılmaz Özdil ( 2 ) Yirmilik Dİş Çektirme ( 1 ) Yoğurt ( 1 ) Yolda el ele tutuşmak ( 3 ) Yorumlarım ( 1 ) Yönetmen Gay ( 1 ) Yunus Emre ( 3 ) Yunus Günce ( 1 ) Yusuf'un Hikayesi ( 9 ) Zeka ( 1 ) Zencefil ( 1 ) Zenne ( 2 ) Zerafet ( 1 ) Zeytin ( 1 ) Zina ( 1 )
 

©Copyright 2011 Kaan Arer | TNB